Dacii, primii spectatori TIFF, în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții
Apariția misterioasă a unui monolit tulbură liniștea unei comunități dacice în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021). Spotul semnat de artiștii româno-britanici Anton și Damian Groves, după un concept creat de echipa TIFF, surprinde un fenomen bizar petrecut în urmă cu mai bine de 2000 de ani în locul unde se află astăzi orașul Cluj-Napoca. În versiunea creatorilor, așa a arătat prima întâlnire cu lumea fascinantă a cinematografiei. Campania de imagine este lansată în preajma unei zile speciale în istoria TIFF: pe 3 iunie 2002 a avut loc deschiderea oficială a primei ediții.
Spotul poate fi vizionat aici:
,,Pentru campania video a celei de-a 20-a ediții, ne-am gândit să revizităm începuturile TIFF-ului și să ne întoarcem în timp la primul an de festival, doar că dintr-o eroare în sistem nu am ajuns în 2002 la Cluj-Napoca, ci cu 2002 ani în urmă, în Napoca’’, explică Mihai Chirilov, directorul artistic TIFF:
,,Într-o perioadă în care se practică rescrierea istoriei (nu că filmele istorice n-ar fi făcut asta dintotdeauna) și pentru că orice călătorie în timp predispune la anacronisme, ne-am jucat și noi în spot, imaginând - cu umor și cinefilie - un alt început de festival. Unul din vremuri străvechi, cu daci care mănâncă floricele din kürtőskalács și - ta-dam! - se uită la Dacii lui Sergiu Nicolaescu, proiectat pe misteriosul monolit extraterestru împrumutat din Odiseea spațială a lui Kubrick. E un fel de-a spune că, la urma urmei, și TIFF-ul a apărut ca un alien în Clujul lui 2002”, adaugă Mihai Chirilov.
O coproducție Libra Film și Studio Set, spotul oficial TIFF 2021 este scris și regizat de frații Anton și Damian Groves, implicați pentru a opta oară în campania de imagine a festivalului. Filmările au avut loc la situl arheologic Cuptoarele Dacice din Medieșu Aurit, cu sprijinul Muzeului Județean Satu Mare, și în Pădurea Hoia din Cluj. Imaginea spotului editat de Bogdan Orcula poartă semnătura lui Edi Pârvu. Pentru a crea o atmosferă cât mai apropiată de realitatea istorică, producătorul Bogdan Crăciun a colaborat cu Asociațiile Culturale Terra Dacica Aeterna Cluj-Napoca și Omnis Barbaria Baia Mare. Costumele au fost realizate de Anca Miron și Sonia Constantinescu, scenografia îi aparține Ralucăi Ioanovici, iar machiajul a fost realizat de Bianca Boieroiu.
Afișul oficial TIFF 2021 celebrează, la rândul său, această nouă ediție. 20-ul plin de culoare marchează o istorie de momente de neuitat și aduce un strop din energia creativă care, de aproape două decenii încoace, face orașul să vibreze în timpul TIFF-ului.
***
Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Festivalul de Film Transilvania. Ediția a 20-a va avea loc între 23 iulie și 1 august, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță necesare în contextul actual.
Cu sprijinul: Ministerul Culturii, Centrul Național al Cinematografiei, Primăriei și Consiliul Local Cluj-Napoca
Prezentat de: Banca Transilvania
Partener principal: Mastercard
Mașina oficială: Mercedes-Benz
Cafeaua oficială: NESPRESSO
Asigurător oficial: Groupama
Sponsori: Tenaris Silcotub, LIDL, MOL România, Orange, IQOS, Carlsberg , Regina Maria, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, JTI, Emerson, Farmec, Endpoint Protector by CoSoSys
Parteneri: PMA, Lecom, AX Perpetuum, Promelek XXI, Luna Cleaning, Agressione
Partener logistic: DHL
Recomandat de: Europa FM
Parteneri media: TV5 Monde, Radio România Cultural, Agerpres, Harper's Bazaar, Beau Monde, Cosmopolitan, Femeia, BBC TopGear, Iqads.ro, Urban.ro, Cineuropa, Films in Frame, Sinteza, Observator Cultural, Zile și nopți, Cinemap, Liternet, Aarc.ro, Munteanu
Parteneri media locali: TVR Cluj, EBS Radio, Făclia, Infotrafic, Monitorul de Cluj, Maszol, Radio Cluj, Transilvania Reporter, Transindex, Cluj24
Partener de monitorizare: mediaTRUST